OTC Japans
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
OTC Japans

Anything regarding OTC: Japanese!
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Practice sentences for grammar 2.3

Go down 
4 posters
AuthorMessage
ウェワー

ウェワー


Posts : 9
Join date : 2010-04-08

Practice sentences for grammar 2.3 Empty
PostSubject: Practice sentences for grammar 2.3   Practice sentences for grammar 2.3 EmptyTue Apr 13, 2010 5:37 pm

Hey,

Some sentences here that I made myself to practice the grammar of this block, thought that people might find it useful so I'm posting them.
I used the grammar from every block at least once, so everything is addressed.

Oefenzinnen 39-44
I. Ik ben te laat omdat ik onderweg naar school een ongeluk had gehad met de fiets.
II. Ik was helemaal gerustgesteld toen ik hoorde dat ik geslaagd was voor de toets.
III. Die film was veel te moeilijk dus ik vond hem saai.
IV. Vanwege de oorlog zijn er veel mensen doodgegaan.
V. Weet je hoe zwaar die koffer daar is?
VI. Ik weet nog niet of ik een nieuwe auto ga kopen.
VII. Kan jij naar huis gaan om te controleren of de deur wel op slot zit?
VIII. Ik ga even proberen of dit shirt mij past.
IX. Hoe laat begint het examen morgen, ik ga het even vragen bij de docent.
X. Voor mijn verjaardag had mijn vader me een cadeautje uit Kyoto meegenomen.
XI. Omdat ik niet wist hoe die nieuwe cola automaat werkte, had mijn baas het uitgelegd.
XII. Hij had toen ook voor mij een drankje gekocht.
XIII. En de volgende dag nam ik een cake voor hem mee die ik gemaakt had.
XIV. Ik was onderweg naar huis mijn bril kwijtgeraakt, maar ik had hem teruggekregen van een aardige man die hem gevonden had.
XV. Omdat ik altijd zoveel fouten maak bij het Japans spreken, werd mijn uitspraak door de docent gecorrigeerd.
XVI. Ik ben nu geld aan het sparen, zodat ik gemakkelijk kan leven als ik oud ben.
XVII. Het studeren van de Japanse geschiedenis is het doel waarvoor ik naar Japan gekomen ben.
XVIII. Op zondagen moet je minstens 2 uur wachten om bij dit restaurant te kunnen eten. Wow, moet je daarvoor echt 2 uur wachten? Dat is veel te lang, hè.
XIX. Blikopeners worden gebruikt op blikken open te maken, en dit ding wordt gebruikt om flessen open te maken.
XX. Omdat deze koffer zo stevig is, is hij heel handig voor lange reizen.
XXI. Het ziet ernaar uit dat dit jaar de prijzen van fruit omhoog zullen gaan, maar de prijzen van groente gaan omlaag.
XXII. Ook ziet het ernaar uit dat in er in Japan minder export zal zijn, en minder import.
XXIII. Dat meisje ziet er slim uit, maar haar fashion sense is afschuwelijk.
XXIV. Dit gerecht ziet er niet lekker uit, dus ik ga proberen het om te ruilen.
XXV. Het ziet ernaar uit dat we bijna geen eten meer hebben, dus kan jij eventjes boodschappen doen?
XXVI. Omdat het er vandaag saai uitziet thuis, ga ik eventjes naar buiten.
XXVII. Omdat ik gisteren te veel bier gedronken had, ziet het ernaar uit dat ik vandaag afwezig zal zijn van school.
XXVIII. Als het buiten sneeuwt glijd je makkelijk uit, dus pas alsjeblieft op.
XXIX. Deze hoeveelheid is echt te veel voor mij, dus zou je het kunnen halveren?
XXX. Hoewel ik gisteren te veel gekocht had, had een vriend het voor me betaald.
XXXI. Deze borden zijn van plastic gemaakt en breken niet makkelijk, dus kinderen kunnen ze ook veilig gebruiken.
XXXII. Zullen we voor curry gaan, of voor sushi?
XXXIII. Zet dat geluid wat zachter, want het is veel te luid!
XXXIV. Omdat ik gisteren te veel TV gekeken heb, ga ik vandaag maar voor een boek.
Back to top Go down
Sonetka

Sonetka


Posts : 10
Join date : 2010-04-11
Age : 33
Location : Vroenhoven/Maastricht/Hilversum

Practice sentences for grammar 2.3 Empty
PostSubject: Re: Practice sentences for grammar 2.3   Practice sentences for grammar 2.3 EmptyTue Apr 13, 2010 8:24 pm

When I read through the sentences I got 33 and 34 mixed up and read: "Dat meisje ziet er niet lekker uit, dus ik ga proberen het om te ruilen" lol
Thanks, these sentences look pretty useful:)
Back to top Go down
Perenbaas-B
Admin
Perenbaas-B


Posts : 49
Join date : 2010-03-31
Age : 34
Location : Vroenhoven

Practice sentences for grammar 2.3 Empty
PostSubject: Re: Practice sentences for grammar 2.3   Practice sentences for grammar 2.3 EmptyWed Apr 14, 2010 12:36 pm

great work, these really help out! the sentences in the minna no nihongo books are pretty useful as well, but
mostly they are not quite as "complicated and surprising" as the sentences that we get at the oral exam.
Back to top Go down
https://otcjapans.forumotion.com
LaNoa~!

LaNoa~!


Posts : 17
Join date : 2010-04-09
Age : 33
Location : Tokyo, Japan

Practice sentences for grammar 2.3 Empty
PostSubject: Re: Practice sentences for grammar 2.3   Practice sentences for grammar 2.3 EmptyWed Apr 14, 2010 2:13 pm

Sonetka wrote:
When I read through the sentences I got 33 and 34 mixed up and read: "Dat meisje ziet er niet lekker uit, dus ik ga proberen het om te ruilen" lol
Thanks, these sentences look pretty useful:)

HAHAHAHAHAHAA! Lawll.
Back to top Go down
http://noawonderland.blogspot.com
Sponsored content





Practice sentences for grammar 2.3 Empty
PostSubject: Re: Practice sentences for grammar 2.3   Practice sentences for grammar 2.3 Empty

Back to top Go down
 
Practice sentences for grammar 2.3
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
OTC Japans :: School :: Japanese Study-
Jump to: